У К Р А Ї Н А
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ РАХІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
РІЧАНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
______________________________________________________
90611, с. Верхнє Водяне, вул. 70-річчя Жовтня, 99; телефон (03132)38-2-44
web-caйт: www.richanska-school.edukit.uz.ua, e-mail: zoshrika2011@meta.ua ЄДРПОУ 26 326526
12.10.2017 року с.Верхнє Водяне № 144
Про організацію роботи щодо участі
у Всеукраїнській дитячо-юнацькій
військово-патріотичній грі «Сокіл»
(«Джура»)у 2017-2018н.р.
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України 18.09.2017р. №1278 «Про проведення у 2017/2018 навчальному році Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура»), наказу департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації від 21.09.2017р № 253 «Про проведення у 2017/2018 навчальному році І та ІІ етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джура»)», наказу відділу освіти , молоді та спорту Рахівської райдержадміністрації від 16.11.2017 року № 156 «Про проведення у 2017-2018 навчальному році шкільних , І (районних) етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово – патріотичної гри «Сокіл» ( «Джура»), Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»), 641затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13.06.2012 № 687, наказу Міністерства освіти і науки , молоді та спорту України від 31.03.2014 №276 «Про внесення змін до Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура») (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 квітня 2014 №436/25213), листа МОН від 25.07.2017р. № 1/9-376 «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах 2017 /2018 навчальному році, з метою сприяння організації роботи з патріотичного виховання, подальшого національно-патріотичного виховання дітей та молоді на прикладах історичних подій становлення української державності, героїки визвольних рухів, українського козацтва.
НАКАЗУЮ:
Варга Наталія Василівна – директор закладу освіти розподіляє обов’язки педагогів з організації гри «Джура», забезпечує необхідні умови для її проведення згідно з нормативними документами з організації гри «Джура» та дотримання норм охорони праці та техніки безпеки.
Манзюк О.О. – заступник директора навчального закладу з виховної роботи скеровує роботу з дотримання ідейних принципів козацької педагогіки в організації навчально – виховного процесу, пропонує завдання на навчальний рік та перспективу, проводить заняття з учителями-предметниками, класними керівниками, вихователями груп продовженого дня, а також з учнівським активом закладу з підготовки їх до проведення гри; організовує проведення масових заходів у рамках гри, краєзнавчі екскурсії, змагання, вікторини, конференції, тематичні вечори; проводить інструктажі з техніки безпеки; веде облік роботи, здійснює безпосереднє керівництво проведенням фіналу гри у навчальному закладі.
Довбня М.Д. – педагог-організатор закладу здійснює організаційні заходи гри «Джура» в позаурочний та канікулярний час; сприяє ефективній роботі з патріотичного виховання в гуртках; організовує заходи з пропаганди здорового способу життя та козацьких традицій серед дітей та учнівської молоді, педагогів, батьків, громадськості, сприяють підготовці учнів до конкурсів «Варта «У колі друзів» та звітів про виконання завдань під гаслом «Добре діло» тощо.
Боднар В.М. – відповідальний за проведення гри «Джура», вчитель навчального предмету «Захист Вітчизни» за сприяння адміністрації, досвічених педагогів та представників громадського активу, складає план роботи щодо проведення заходів у рамках гри «Джура», пропонує завдання на навчальний рік та перспективу, проводить заняття з учителями-предметниками, класними керівниками, вихователями грп продовженого дня, а також з учнівським активом закладу з підготовки їх до проведення гри; організовує проведення операцій та масових заходів у рамках гри , туристські походи, краєзнавчі експедиції, екскурсії, змагання, вікторини, конференції, тематичні вечори; проводить інструктажі з техніки безпеки; веде облік роботи, здійснює безпосереднє керівництво проведенням фіналу гри у навчальному закладі; організовує стройовий вишкіл, проводить заняття з вогневої підготовки (обладнання тирів та стрільби із різних видів зброї); організовує та проводить польове таборування, навчає практичним навичкам застосування засобів індивідуального захисту, способів виживання у несприятливих умовах, роботи з топографічними матеріалами, знайомить вихованців з поняттям тактики ведення змагань, слідкує за наявністю в навчальному закладі необхідного спорядження та інвентарю, його поповненням та зберіганням; організовує змагання, бере участь у підготовці та проведенні гри «Джура» у навчальному закладі.
Варкалець І.Й. – учитель фізичної культури організовує фізичну підготовку та контроль фізичного стану учасників гри; забезпечує необхідним спорядженням та інвентарем заходи у рамках гри «Джура», організовує змагання, бере участь у проведенні фіналу гри у навчальному закладі, відповідає за організацію та проведення звитяжних змагань «Лава на лаву», силового змагання «Перетягування линви», проходження туристсько-спортивної смуги перешкод, гри «Пластун» тощо.
Мазар Я.І. – вчитель географії здійснює навчання по навикам роботи з топографічними матеріалами, у спортивному орієнтуванні по місцевості, ігор «Пластун» та теренової тощо.
Борка Н.В. – вчитель історії впроваджує ідейні принципи козацької педагогіки в навчально-виховний процес, є консультантом одного із напрямів роботи з організації та проведення гри «Джура»; бере участь у проведенні заходів, передбачених планом роботи з організації гри у навчальному закладі, відповідає за підготовку гри «Відун».
Мадар Г.І.- вчитель образотворчого мистецтва організовує конкурси серед учнів з образотворчого мистецтва на козацьку тематику, допомагає у оформленні символіки рою, гри.
Класні керівники 1-4 класів проводять роз’яснювальну, інформаційну, агітаційно-пропагандистську роботу, є керівниками рою; сприяють підготовці учнів до конкурсів біваків (таборування) та звітів про виконання завдань під гаслом «Добре діло» тощо.
Осташ М.П. – бібліотекар навчального закладу комплектує у бібліотеці тематичний розділ (література та наочний матеріал) національно-патріотичного спрямування, методичних матеріалів; організовує тематичні виставки, зустрічі з письменниками, вченими-краєзнавцями, істориками, спортсменами, працівниками музеїв, активістами національно-патріотичних організацій та об’єднань, ветеранами, тощо.
Кочерган Н.І. – медичний працівник закладу здійснює медичний контроль за станом здоров’я учасників масових заходів, обслуговує масові заходи; проводить інструктажі відповідальних за санітарно-гігієнічну роботу, навчає надавати першу долікарську допомогу; комплектує медичні аптечки.
Директор школи Н.В.Варга
Манзюк О.О. Дорошевич Х.І.
Довбня М.Д. Тафійчук Л.Ю.
Боднар В.М. Гузій С.І.
Варкалець І.Й.
Мазар Я.І.
Борка Н.В.
Мадар Г.І.
Осташ М.П.
Кочерган Н.І.
Дан І.П.
Мадар Г.І.
Ткач М.В.
Куцин А.В
Додаток № 1 до наказу
від 12.10.2017р. №144
ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру „Сокіл” („Джура”)
{У тексті Положення слова «МОНмолодьспорт України» у всіх відмінках замінено словами «МОН України» згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 276 від 31.03.2014}
1.1. Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра „Сокіл” („Джура”) (далі – гра „Джура”) є системною формою позакласної роботи з військово-патріотичного та морально-етичного виховання учнівської молоді, важливим засобом формування патріотичної свідомості, спортивно-оздоровчої роботи.
1.2. Метою гри „Джура” є виховання юних патріотів України на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, здорового способу життя духовно багатої та фізично розвиненої особистості.
1.3. Основні завдання гри „Джура”:
виховання дітей та молоді у дусі відданості Батьківщині та українському народу через відродження національних і загальнолюдських духовних та моральних цінностей;
набуття учнями знань, умінь і навичок, необхідних захиснику Вітчизни;
формування у молоді високих морально-психологічних якостей: доброчинності, мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності на основі відновлених народних традицій;
оволодіння учнями основами народної культурної спадщини (пісні, думи, розпис та опорядження житла і сакральних споруд, звичаї, традиції, ритуали і свята);
впровадження військово-прикладних видів спорту, єдиноборств, верхової їзди на конях, бойових танців, видів спортивної боротьби, народних ігор та забав з метою гартування духу й тіла;
вивчення народного способу господарювання на землі;
оволодіння навичками приготування страв народної кухні;
пропагування та популяризація здорового способу життя;
зміцнення міжрегіональних зв’язків та дружби дітей та юнацтва;
організація змістовного дозвілля;
формування та закріплення основ самоврядування в учнівських колективах.
2.1. Учасниками гри „Джура” є учнівська молодь загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів (далі – навчальні заклади), об’єднана на добровільних засадах у рої, сотні, курені тощо. До складу зазначених утворень входять хлопці та дівчата віком від 7 до 18 років.
2.2. Прийом до складу учасників гри „Джура” здійснюється за народним звичаєм на загальному зібранні та за згодою батьків після проходження виховного просвітницького курсу підготовки, де відбувається знайомство з заповідями, правами та обов’язками учасника гри, набуття необхідних знань з історії України, літературно-пісенної творчості, про народних героїв тощо.
2.3. Учасники гри „Джура” поділяються на козачат (молодші школярі віком 7-10 років), джур козацьких (школярі середніх класів віком 11-15 років), молодих козаків (школярі старших класів віком 16-18 років). У грі „Джура” можуть брати участь особи старші 18 років у статусі „Козак-наставник”, які залучаються до виховної роботи з молоддю.
2.4. Основою організації гри „Джура” є козацьке самоврядування: добровільне об’єднання учасників для виконання завдань гри у рій (клас, гурток тощо), сотню (паралель класів), курінь (навчальний заклад). За потреби можуть створюватися ширші об’єднання: районне (полк), обласне (паланка), всеукраїнське (кіш).
III. Керівництво грою „Джура”
3.1. Загальне керівництво грою „Джура” здійснює Міністерство освіти і науки України (далі – МОН України).
{Пункт 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки№ 276 від 31.03.2014}
3.2. Безпосередня організація та проведення гри „Джура” покладаються на Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді (далі – Центр).
Для проведення I (районного, міського), II (Кримського республіканського, обласних, Київського та Севастопольського міських) етапів гри «Джура» створюються штаби.
Для проведення III (Всеукраїнського) етапу гри „Джура” створюється головний штаб, склад якого затверджується наказом МОН України.
3.3. До складу головного штабу входять працівники МОН України, Центру, Міністерства оборони України (за згодою) та представники громадських організацій (за згодою).
3.4. Очолює головний штаб керівник.
Керівник головного штабу:
розподіляє повноваження членів головного штабу;
керує підготовкою і проведенням гри „Джура”.
3.5. Члени головного штабу:
здійснюють організаційну роботу з проведення гри „Джура”;
забезпечують порядок проведення гри „Джура”.
3.6. З метою забезпечення об’єктивної оцінки результатів змагань (конкурсів, вікторин) створюється суддівська колегія, склад якої затверджується наказом Центру.
3.7. До складу суддівської колегії входять досвідчені педагоги, науково-педагогічні працівники навчальних закладів, вчені наукових установ та представники громадських організацій (за згодою).
3.8. Очолює суддівську колегію головний суддя.
Головний суддя:
керує роботою суддів;
проводить засідання суддівської колегії;
бере участь у визначенні переможців;
затверджує список переможців.
3.9. Організацією та проведенням гри „Джура” в регіонах керують Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відділи (управління) освіти районних та міських державних адміністрацій.
3.10. У навчальних закладах грою „Джура” керує педагог, призначений наказом керівника навчального закладу, за його згодою.
При навчальному закладі створюється консультативна Козацька рада з проведення гри „Джура” у складі учнів, педагогів, батьків, представників органів місцевого самоврядування, громадських організацій (за згодою).
4.1. Гра „Джура” проводиться у три етапи.
4.2. І (районний, міський), ІІ (Кримський республіканський, обласні, Київський та Севастопольський міські), ІІІ (Всеукраїнський) етапи проводяться щороку, починаючи з 2015 року.
{Пункт 4.2 розділу IV в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 276 від 31.03.2014}
4.3. Заходи в рамках гри „Джура” проводяться протягом року відповідно до річного плану роботи навчального закладу.
5.1. До програми I, II та III етапів гри „Джура” включаються такі види змагань (конкурсів, вікторин):
конкурс „Візитка рою”;
брейн-ринг (за зразком гри „Що? Де? Коли?”);
вікторини з історії України, зокрема з історії Збройних Сил України та історії козацтва;
конкурси на кращу пісню, рукописну газету, кінофільм чи відеофільм про гру „Джура” та заходи в рамках гри;
змагання на туристській смузі перешкод, спортивного та туристського орієнтування;
конкурс технічної творчості;
огляд якості (рівня) початкової військової підготовки;
стройовий впоряд – особиста підготовка та дії в складі рою;
військово-тактична підготовка у формі теренової гри на місцевості з використанням елементів страйкболу;
фізична підготовка – крос, плавання, метання гранати, лазіння по канату або жердині, згинання і розгинання рук в упорі, опорний стрибок через «коня» тощо;
медична підготовка – надання долікарської допомоги;
цивільна оборона – виконання нормативів щодо роботи зі спеціальними приладами та користування індивідуальними засобами захисту, гасіння умовної пожежі та рятувальні роботи;
комбіновані військово-спортивні та туристські естафети.
5.2. Напрями роботи в роях:
навчання і фізичне загартування членів рою під час занять у гуртках, творчих об’єднаннях у навчальних закладах, за місцем проживання, в оздоровчих закладах;
щорічні огляди військово-спортивної підготовки, патріотичного та духовного виховання козачат, джур козацьких і молодих козаків шляхом проведення змагань, зльотів, конкурсів за окремими умовами;
туристські спортивні походи (пішохідні, кінні, лижні, велосипедні, водні), історико-краєзнавчі експедиції;
виконання доброчинних завдань під гаслом „Добре діло” на засадах козацького лицарства;
участь в екологічних акціях та акціях милосердя, культурно-просвітницьких заходах;
ведення колективного щоденника „Добрі справи”;
навчання за розпорядком дня „День козака”;
навчання та тренування в гуртках і секціях традиційних народних єдиноборств, козацьких бойових мистецтв, військового впоряду, туристської підготовки, розучування народних обрядів;
вивчення народної культури, педагогіки та моралі; співпраця з дитячими й молодіжними організаціями України та зарубіжжя.
5.3. На всіх етапах гри „Джура” обов’язковим є конкурс на кращий звіт про доброчинні справи під гаслом „Добре діло”, що виконувались відповідно до ідейних принципів козацького лицарства.
5.4. Педагог-вихователь рою та козак-наставник, що призначаються керівником навчального закладу за їх згодою, відповідно до плану навчально-виховних заходів проводять заняття і тренування з козачатами, джурами козацькими і молодими козаками. В основі змісту занять лежать духовний розвиток та фізичне загартування, що реалізується у формі конкурсів, оглядів, естафет, змагань, вікторин тощо.
5.5. У рамках етапів гри „Джура” проводяться конференції, „круглі столи”, диспути, зустрічі з ветеранами Збройних Сил України, представниками козацьких громадських організацій, краєзнавцями тощо.
5.6. Заходи у рамках гри „Джура”, а також I, II та III етапи проводяться за умовами, що розробляються організаторами зазначених етапів згідно з цим Положенням.
6.1. Для участі у III етапі гри „Джура” керівники команд у день заїзду на місце проведення заходу подають до головного штабу такі документи:
наказ про відрядження команди на участь у III етапі гри „Джура”;
затверджений список команди, у якому зазначаються: № з/п, прізвища та імена учнів, рік народження, навчальний заклад, місце проживання (до списку включаються також керівники команд);
заявку на участь у III етапі гри „Джура”, у якій зазначаються: № з/п, прізвища та імена учнів, рік народження;
копії паспортів керівників та учнів від 16 років та свідоцтв про народження учнів до 16 років, завірені керівником навчального закладу, учнівські квитки;
медичні книжки керівників команд;
медичні довідки для учнів встановленого зразка.
6.2. Обробка персональних даних здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних.
VII. Підбиття підсумків та нагородження переможців
7.1. Підсумки I, II та III етапів гри „Джура” підбиваються у кожному виді змагань (конкурсів, вікторин) (далі – змагання) окремо. Переможці визначаються за найбільшою сумою балів, набраних під час цих змагань.
Переможці у комплексному заліку I, II та III етапів гри „Джура” визначаються за найменшою сумою місць, зайнятих в усіх залікових видах змагань.
7.2. Переможці I, II та III етапів нагороджуються грамотами, дипломами, призами, оздоровчими та екскурсійними поїздками організаторів гри „Джура”.
VIII. Фінансування гри „Джура”
8.1. Фінансування проведення I та II етапів гри „Джура” в районах (містах), в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, проїзд та харчування учасників гри „Джура”, проведення тренувальних зборів, відрядження осіб, що супроводжують учнів, та суддів, нагородження переможців здійснюються за рахунок асигнувань, передбачених у відповідних бюджетах на відповідний рік Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
8.2. Витрати на організацію та проведення ІІІ етапу гри „Джура” здійснюються в межах відповідних асигнувань, передбачених Державним бюджетом України на відповідний рік, а також коштів, не заборонених законодавством.
Додаток № 2 до наказу
від 12.10.2017р № 144
Організаційна структура
Річанської загальноосвітньої школи І-ІІІст.
військово-спортивної
гри Українського козацтва «Сокіл» («Джура»)
Курінна рада – Варга Н.В.
Манзюк О.О.
Боднар В.М.
Суддя – Варга Н.В.
Скарбник – Дан І.П.
Курінний – Боднар В.М.
Курінний писар – Гузій С.І.
Товмач – Ткач М.В.
Курінний осавул – Тафійчук Л.Ю.
Курінний обозний – Мадар Г.І.
Курінний бунчужний – Куцин А.В.
Курінний хорунжий – Варкалець О.Й.
Довбуш – Довбня М.Д.
Шафар – Гамор Х.М.
Сурмач – Павлюк В. (хорунжий рою «Козацька слава»)
Додаток № 3 до наказу
від 12.10.2017 р.№144
ПЛАН
роботи Всеукраїнської дитячо-юнацької
військово-спортивної патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)
в Річанській ЗОШ І-ІІІ ст. 2017/2018 навчальному році
Назва заходу | Термін виконання | Виконавці | Примітка |
Проведення інформаційно- роз’яснювальної роботи у навчальному закладі щодо основних завдань гри «Сокіл» («Джура»). | Вересень | Манзюк О.О. | |
Заходи щодо створення в навчальному закладі організаційної структури гри: рій, чета, сотня, курінь Здійснюється розподіл учасників гри:
– рій (найменша ланка); – чета (клас); – сотня (паралель класів: молодші, середні, старші); – курінь (навчальний заклад) |
Вересень | Класні керівники, Боднар В.М. Манзюк О.О. | |
Вибори козацької старшини в підрозділах: рій, чета, сотня, курінь. | Жовтень | Боднар В.М. | |
Покрова. День Українського козацтва. Урочисте відкриття гри «Джура» у навчальному році. «Котигорошко», «Козацьке завзяття», «Козацький гарт» | Жовтень | Класні керівники, Боднар В.М. Манзюк О.О. | |
Проведення операції «Зелена хвиля»: щодо озеленення шкільного приміщення. | Листопад | Мадар Г.І. | |
Осіннє таборування | Листопад | Мазар Я.І. | |
– Операція “Дорогою героїв” до Дня Збройних Сил України.
– Екскурсії у військові частини; – Стрільба в тирі; – Комплексна силова вправа; – Стройова підготовка; |
Грудень | Боднар В.М.
Варкалець І.Й. |
|
Операція «Турбота»: допомога людям похилого віку, інвалідам, вдовам, дітям незахищених соціальних категорій, волонтерська участь у роботі з ліквідації бездоглядності та безпритульності дітей; «Добре діло» – виконання доброчинних справ відповідно до ідейних принципів лицарства. | Вересень – травень | Класні керівники, Боднар В.М. Манзюк О.О. | |
День пам’яті героїв КРУТ. Інформаційно-мистецький захід. | Січень | Довбня М.Д. | |
Зимове таборування Змагання з зимових видів фізичної культури та спорту | Лютий | Варкалець І.Й. | |
«Молодь пам’ятає героїв». Краєзнавчо-історична акція. Підсумковий -інтелектуальний захід «Відун» по історії Українського війська, (із опертям на свій регіон). Особливу увагу приділити козацтву, Запорізькій Січі. | Лютий | Борка Н.В. | |
Операція “Зелена хвиля” Проведення заходів по насадженню дерев, кущів. | Березень | Гамор Х.М. Мадар Г.І. Боднар В.М. | |
Весняне таборування Походи, конкурси, вікторини, ігри та забави | Березень | Мазар Я.І. | |
Проведення операції «Захист»: набуття знань, умінь та навичок з надання першої долікарської допомоги при захворюваннях та травмах; тренування та змагання з цивільної оборони, надання першої долікарської допомоги, транспортування і евакуації потерпілих. | Березень | Кочерган Н.І. | |
Проведення операції «Снайпер»: обладнання стрілецьких тирів, місць для стрільби, змагання в стрільбі із пневматичної зброї та спортивних луків | Квітень | Боднар В.М.
вчитель «Захисту Вітчизни» |
|
«Гей ви, хлопці, славні запорожці». Вивчення історії запорізького козацтва по системі «Брейн–ринг», «Що? Де? Коли?»). | Квітень | Вчителі історії
Борка Н.В. |
|
Спортивні змагання «від козацьких забав до олімпійських вершин».Презентації козацьких бойових мистецтв. | Квітень | Варкалець І.Й. | |
Підсумкові заходи гри у навчальному закладі для визначення кращих роїв для участі у І (районному, міському) етапі | Квітень | Боднар В.М. | |
Проведення виховних заходів під гаслом «Підготовкою до захисту Батьківщини вшануємо подвиги борців за незалежність України”. | Травень | Класні керівники | |
Участь у І (районному) етапі гри «Сокіл», «Джура» | Травень | Манзюк О.О. | |
Літнє таборування Проведення конкурсів, зльотів, змагань, фестивалів, вікторин, походів, експедицій під час літнього таборування. | Червень | Адміністрація | |
Організація краєзнавчих екскурсій «Моя Батьківщина – Україна» | Червень – серпень | Класні керівники |