«ЗАТВЕРДЖЕНО»
педагогічною радою
протокол № 1 від 31 серпня 2020 р.
Голова педагогічної ради
директор школи ___________ Варга Н.В .
СТРАТЕГІЯ |
діяльності та розвитку
Річанської ЗОШ І-ІІ ступенів
Рахівської районної ради
Закарпатської області
на 2020-2025 роки
с. Верхнє Водяне
2020
Повна назва закладу: Річанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Рахівської районної ради, Закарпатської області.
Місце знаходження: 90611, Закарпатська область Рахівський район, село Верхнє Водяне, вулиця Річанська, 99.
Соціальний запит школи: Програма зорієнтована на підвищення якості освіти, оптимізацію механізму керування школою, формування конкурентоспроможного випускника школи, підвищення іміджу навчального закладу.
Мета програми: Створення освітнього середовища, що дозволить забезпечити розвиток та виховання учня, здатного впливати на свою особистісну освітню траєкторію. Перетворення школи на сучасний заклад освіти, який задовольнятиме пізнавальні інтереси дитини, плекатиме творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків, тобто школа самореалізації особистості, школа життєтворчості.
Реалізація Державних стандартів у галузі освіти, створення умов для підвищення рівня розвитку кожної дитини, її самореалізації, здійснення ефективної підготовки випускників до майбутнього життя щоб кожен здобувач освіти під час освітнього процесу отримав знання та компетентності, які знадобляться йому в самостійному дорослому житті.
Визначити перспективи розвитку закладу освіти як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.
Місія школи: становлення творчої особистості, яка володіє навичками та компетентностями, що затребувані в кожній сфері інтелектуальної діяльності, яка готова навчатися протягом усього життя, вибирати й оновлювати професійний шлях самостійно.
Створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти – батьки, здобувачів освіти – педагоги», створити сприятливе освітнє середовище на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямоване на зміцнення здоров’я дітей, створення умов для фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовного зростання; орієнтувати внутрішній світ дитини на збагачення індивідуального досвіду, самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовизначенні, самореалізації.
Задачі програми:
Термін для реалізації програми: 2020-2025 навчальні роки.
Очікувані результати:
Нормативно-правова і організаційна основа програми
Організація навчально-виховного процесу відповідно
до триступеневої структури загальноосвітньої школи
В проектуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу «від учня», тобто декларування та втілення на практиці ідеї, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь – якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску зі школи всього життя:
Структура загальноосвітньої школи України
Вік здобувачів освіти | |||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | |
рівень 0 – дошкільна освіта | рівень 1 – початкова освіта | рівень 2 – базова середня освіта | рівень 3 – профільна середня освіта | ||||||||||||||||||||
1-й цикл | 2-й цикл | 1-й цикл | 2-й цикл | 1-й цикл | 2-й цикл | 1-й цикл | 2-й цикл | ||||||||||||||||
Початкова школа | Гімназія | Ліцей | |||||||||||||||||||||
Академічний ліцей | |||||||||||||||||||||||
Професійний ліцей | |||||||||||||||||||||||
рівень 3 | рівень 4 | ||||||||||||||||||||||
Професійний коледж, технікум | |||||||||||||||||||||||
рівень 3, 4, 5 | |||||||||||||||||||||||
НВК “дошкільний заклад освіти – початкова школа” | |||||||||||||||||||||||
НВК “початкова школа – гімназія” | |||||||||||||||||||||||
НВК “гімназія – ліцей” | |||||||||||||||||||||||
Початкова школа (1-4 класи) є чотирирічною. Здобуття початкової освіти діти починають у віці 6-7 років. Вибір навчального закладу здійснюється за місцем проживання або за бажанням батьків в інших закладах освіти з урахуванням освітніх потреб дитини (спеціалізовані школи, навчання дітей з особливими потребами тощо). Початкова школа може функціонувати як самостійний навчальний заклад або діяти в комплексі з дошкільним закладом освіти, гімназією, позашкільними навчальними закладами.
Метою початкової освіти є гармонійний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей, формування морально – етичних і загальнокультурних цінностей, оволодіння ключовими і предметними компетентностями, необхідними життєвими і соціальними навичками, що забезпечують її готовність до продовження навчання, успішну взаємодію з довкіллям.
Завдання початкової освіти:
Гімназія (5-9 класи) тривалість навчання в якій 5 років, продовжує реалізацію завдань освіти, розпочату в початковій школі, розширюючи і доповнюючи їх відповідно до вікових і пізнавальних можливостей учнів. Тут закладається той універсальний, спільний для всіх загальноосвітній фундамент, необхідний і достатній для розуміння сучасного світу і усвідомленого функціонування в ньому, реалізації кожним учнем у подальшому своїх особистих освітніх, професійних і загалом життєвих планів. З огляду на зазначене основною характеристикою освіти на цьому рівні має бути її цілісність, фундаментальність і відносна завершеність.
Метою базової середньої освіти є різнобічний розвиток, громадянське виховання і соціалізація дитини, формування у неї навчальних, соціальних, загальнокультурних і предметних компетентностей, цінностей громадянського суспільства, особистісний розвиток учнів з орієнтацією на продовження навчання, формування креативності і критичного мислення, творчих здібностей, набуття життєвих компетентностей, необхідних для самовизначення й усвідомленого вибору подальшого життєвого шляху.
Завдання базової середньої освіти:
Ліцей (10-12 класи) забезпечує профільну освіту учнів на завершальному етапі шкільного навчання. Залежно від напряму профілізації вирізняються ліцеї академічні і професійні.
Академічний ліцей надає повну загальну середню освіту за певним спрямуванням профілізації відповідно до галузей знань або освітніх галузей, готуючи випускників до продовження навчання на вищих рівнях освіти. Його метою є задоволення освітніх потреб учнів, зумовлених орієнтацією на майбутню професію і подальше її здобуття у вищих навчальних закладах. До основних завдань академічного ліцею належать:
Професійний ліцей здійснює професійну підготовку з певної професії/кваліфікації і надає повну загальну середню освіту. Метою професійного ліцею є задоволення освітніх потреб здобувачів освіти відповідно до їхніх нахилів, здібностей і життєвого вибору на основі поєднання професійної підготовки зі здобуттям повної загальної середньої освіти. Основні завдання професійного ліцею в загальноосвітній підготовці наряду з професійною є:
Повну загальну середню освіту можуть надавати також професійні коледжі, які здійснюють професійну підготовку здобувачів освіти на основі базової середньої освіти (після 9 класу школи). Професійні ліцеї і коледжі в ряді випадків можуть здійснювати підготовку фахівців без надання їм повної загальної середньої освіти, а також забезпечувати підготовку фахівців на 4-му рівні освіти.
Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу
Річанської ЗОШ І-ІІІ ступенів:
Реалізація цілей і завдань здійснюється через: |
Мета:управлінської діяльності: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.
Основні завдання:
Шляхи реалізації:
Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:
Механізм управлінської діяльності включає: діагностику, керування освітньою діяльністю, моніторинг.
Річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про діяльність закладу протягом навчального року, проблемного аналізу стану справ згідно з Концепцією школи. При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року.
З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.
Мета методичної роботи закладу: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника
Основні завдання:
Шляхи реалізації:
1.Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.
2.Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.
Мета виховної роботи: сприяння в розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.
Основні завдання:
6.Виховання культури здорового способу життя.
Шляхи реалізації
4.Психолого-педагогічний аспект
Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням:
Основні завдання:
– ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу;
– умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу;
– умов для позитивної адаптації учнів до навчання у школі.
– стійкої мотивації до здобуття освіти;
– високої духовної культури;
– моральних переконань;
– трудового виховання дітей.
– діагностики особистісного розвитку;
– ціннісних орієнтацій;
– соціального статусу;
– виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини.
Шляхи реалізації:
– здібностей;
– схильностей;
– потреб;
– відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів; дітей, які потребують особливої педагогічної уваги.
Модель випускника: Моделлю випускника є громадянин держави, який
– уміє опрацювати різноманітну інформацію.
5.Фінансово-господарський аспект
Фінансово – господарська діяльність закладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення належних умов його життєдіяльності.
Джерелами позабюджетного фінансування закладу є добровільна благодійна допомога батьків та спонсорів.
Матеріально – технічне забезпечення умов реалізації Стратегії розвитку закладу здійснюється шляхом:
Очікувані результати
6.Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя
– формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя;
– створення в школі цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання;
– сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я;
– забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я;
– створення науково – інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників навчально – виховного процессу (особливо в умовах поширення короно вірусної інфекції);
– розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
Стратегічні проекти
Проект «Єдиний інформаційний простір»
Мета проєкту: створення єдиного інформаційно – освітнього простору, який включає сукупність технічних, програмних, телекомунікаційних і методичних засобів, що дозволяють застосовувати в освітньому процесі нові інформаційні технології і здійснювати збір, зберігання і обробку даних системи освіти. Єдиний інформаційно – освітній простір здійснює підтримку освітнього процесу і автоматизацію управлінської діяльності, забезпечує підвищення якості освіти і будується на основі розвитку ІКТ компетенцій адміністрації, педагогів та здобувачів освіти. Основними учасниками і користувачами єдиного інформаційно – освітнього простору мають бути: педагоги, здобувачі освіти, адміністрація школи, батьки.
Етапи реалізації програми проекту:
№ п/п |
Напрямки діяльності |
Етапи реалізації | Відповідальний | ||
І
Організаційний 2020-2021 |
ІІ
Реалізаційний 2022-2023 |
ІІІ
Узагальнюючий 2024-2025 |
|||
1 | Моніторинг вивчення реального рівня володіння ІКТ учителями | + | Адміністрація | ||
2 | Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій | + | Адміністрація | ||
3 | Вивчення передових освітніх технологій | + | Адміністрація, вчителі | ||
4 | Створення внутрішньої бази інформаційних ресурсів | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
5 | Впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою | + | Вчитель інформатики | ||
6 | Засідання творчої групи «Комп’ютерні технології – один із шляхів підвищення мотивації на уроках» | + | Творча група | ||
7 | Нарощування комп’ютерної мережі у школі ( 1-ші класи) | + | Адміністрація | ||
8 | Систематизація інформаційних ресурсів закладу | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
9 | Розвиток шкільного сайту | + | Вчитель інформатики,
заступник директора з НВР, педагог організатор |
||
10 | Залучення батьків до спілкування через ІКТ – технології (сайт школи, блоги вчителів) | + | Адміністрація, вчитель інформатики, вчителі-предметники | ||
11 | Інформатизація бібліотечної діяльності | + | Вчитель інформатики, бібліотекар | ||
12 | Продовження впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
13 | Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом в галузі ІКТ | + | Адміністрація, вчитель інформатики, вчителі-предметники | ||
14 | Впровадження дистанційної освіти | + | Адміністрація, вчитель інформатики, вчителі-предметники | ||
15 | Організація системи інформаційної безпеки закладу | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
16 | Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом в галузі ІКТ | + | Вчитель інформатики, вчителі-предметники | ||
17 | Педагогічна рада «Використання ІКТ в процесі самоосвіти вчителів як засіб підвищення професійної компетентності» | + | + | Адміністрація,
вчителі |
|
18 | Семінар «Можливості ІКТ та мультимедійних засобів навчання в організації активної навчально-пізнавальної діяльності школярів» | + | + | Вчитель інформатики | |
19 | Конференція «Дистанційна освіта – один із напрямків розвитку освітнього процесу. Можливості та напрямки дистанційної освіти для вчителів і учнів» | + | + | Вчитель інформатики,
заступник директора з НВР |
|
20 | Семінар «Конструювання та раціональна організація комп’ютерного-орієнтованого уроку. Перспективи та вдосконалення» | + | Вчитель інформатики,
заступник директора з НВР |
||
21 | Батьківський лекторій «Безпека в Інтернеті – контроль» | + | Заступник директора з НВР, класні керівники | ||
22 | Мультимедійне оснащення навчальних кабінетів. Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій. | + | Адміністрація | ||
23 | Систематизація інформаційних ресурсів закладу | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
24 | Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням | + | Адміністрація | ||
25 | Впровадження дистанційної освіти | + | + | + | Адміністрація, вчитель інформатики, вчителі-предметники |
Очікувані результати:
створення комп’ютерної інфраструктури освітнього закладу; об’єднання вчителів різних спеціальностей для реалізації Стратегії розвиту школи; створення матеріально-технічної та науково – методичної бази даних; оновлення наповнюваності шкільного сайту; практичне засвоєння, а в подальшому застосування педагогами та здобувачами освіти ІКТ в освітньому процесі.
|
|||||
Проект « Профільна середня освіта »
Мета проекту: налагодити моніторинговий супровід ефективності профільної середньої освіти; створити сучасну матеріально – технічну базу для організації якісної профільної середньої освіти. Пріоритети проекту: формування соціальної, комунікативної, інформаційної, технічної, технологічної компетенцій здобувачів освіти на допрофільному рівні та створення умов для врахування й розвитку навчально – пізнавальних і професійних інтересів, нахилів, здібностей і потреб здобувачів освіти в процесі їхньої профільної середньої підготовки. забезпечення рівного доступу до здобуття якісної профільної підготовки здобувачів освіти; виявлення та розвиток професійних інтересів здобувачів освіти; реалізація ідей неперервної освіти впродовж життя.
Етапи реалізації програми проекту: |
|||||
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації | Відповідальний | ||
І
Організаційний 2020-2021 |
ІІ
Реалізаційний 2022-2023 |
ІІІ
Узагальнюючий 2024-2025 |
|||
1 | Продовжити роботу над удосконаленням організаційно-педагогічних та інформаційних умов реалізації профільного навчання | + | Адміністрація | ||
2 | Вивчення нормативно-правової бази організації профільної середньої освіти | + | Адміністрація | ||
3 | Провести моніторингове дослідження готовності педагогів до роботи в динамічних групах профільного спрямування | + | Заступник директора з НВР | ||
4 | На основі аналізу удосконалювати позакласну роботу, направлену на розвиток компетенцій здобувачів освіти | + | Заступник директора з НВР, педагог-організатор | ||
5 | Здійснювати моніторинг щодо відстеження ефективності системи профільної освіти закладу | + | + | Заступник директора з НВР | |
6 | Проводити системний моніторинг щодо вивчення думки здобувачів освіти, батьків, педагогів із питань організації профільної середньої освіти | + | + | Заступник директора з НВР, класні керівники | |
7 | Створювати освітньо-матеріальну базу забезпечення профільної середньої освіти в закладі з урахуванням різних механізмів фінансування | + | + | Адміністрація | |
8 | Психолого-педагогічні заходи | + | + | + | Заступник директора з НВР,
педагог-організатор, класні керівники |
9 | Забезпечити координацію інформаційних та ресурсних потоків між закладом освіти та вищими навчальними закладами шляхом участі: у сумісних заходах і проектах; конференціях і семінарах; рекламних акціях вузів (День відкритих дверей, зустріч з деканами та студентами факультетів тощо) | + | + | + | Заступник директора з НВР |
10 | Поповнювати бібліотечні фонди освітньо-методичною, сучасною довідковою літературою відповідно до обраних профілів | + | + | + | Адміністрація, бібліотекар |
11 | Забезпечити психолого-педагогічний супровід допрофільної підготовки та профільної середньої освіти | + | + | + | Психолог, вчителі, заступник директора з НВР |
12 | Методичні заходи на реалізацію проекту | + | + | + | Заступник директора з НВР |
13 | Методична рада «Моніторинговий супровід ефективності профільної середньої освіти» | + | |||
14 | Нарада при директору з питання: «Сучасні методики на шляху удосконалення профільної середньої освіти» | + | Адміністрація | ||
15 | Нарада при директору: «Стан реалізації проекту «Профільна середня освіта» | + | Адміністрація | ||
16 | Нарада при директору: «Профільна середня освіта: погляд в майбутнє» | + | Адміністрація |
Очікувані результати:
Проект «Обдарована дитина»
Мета проекту: створення оптимальних умов для виявлення, розвитку і реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.
Етапи реалізації програми проекту:
Очікувані результати: формування банку даних із різноманітних напрямків роботи з обдарованими дітьми; створення системи виявлення та розвитку обдарованих і талановитих дітей; створення умов для їх самореалізації через надання якісних освітніх послуг, особистісно – орієнтований освітній процес, доступ до сучасних і традиційних інформаційних ресурсів; значні досягнення у предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах районного, обласного, Всеукраїнського рівня.
|
Проект «Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»
Мета проекту: підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу; пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності.
Завдання проекту:
Етапи реалізації програми проекту:
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації
|
Відповідальна особа | ||
І
Організаційний 2020-2021 |
ІІ
Реалізаційний 2022-2023 |
ІІІ
Узагальнюючий 2024-2025 |
|||
1 | Теоретична, науково-методична підтримка педагогів до інноваційної роботи, створення сприятливого психологічного клімату | + | + | + | Заступник директора з НВР |
2 | Забезпечити участь освітнього закладу у Програмі нової української школи. Створення ініціативної групи у закладі | + | + | + | Заступник директора з НВР |
3 | Запровадження інновацій в управлінні освітнім закладом | + | Адміністрація | ||
4 | Створення картотеки з проблеми «Інноваційні технології освітнього процесу» | + | Заступник директора з НВР | ||
5 | Опрацювання науково-методичної літератури з даної проблеми. Здійснювати інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій (ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами) | + | Заступник директора з НВР, вчителі | ||
6 | Вивчення педагогічного досвіду вчителів школи, України | + | + | + | МО вчителів |
7 | Діагностування рівня підготовленості педагогічних працівників школи до інноваційної діяльності | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
8 | Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи школи : – рекомендувати педагогам для опрацювання сучасні науково-методичні посібники, монографії, рекомендації конференції; – надавати методичну допомогу педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного і особистого розвитку | + | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група |
9 | Апробація теоретичних положень та методичних рекомендацій | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
10 | Проведення роботи з колективом закладу освіти щодо впровадження компетентнісно орієнтованої технології навчання: – психологічна і мотиваційна підготовка; – теоретична підготовка | + | + | Заступник директора з НВР | |
11 | Створення умов, за яких можлива інноваційна педагогічна діяльність | + | Заступник директора з НВР | ||
12 | Аналіз проміжних результатів напрацювань у практику роботи членів творчої групи | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
13 | Управління процесом впровадження інноваційних знахідок у школі | + | + | + | Заступник директора з НВР |
14 | Освоєння нових педагогічних ідей шляхом залучення педагогів до інноваційної діяльності: – засідання педагогічної ради, круглі столи,семінари тощо; – творча діяльність педагогів у методичних об’єднаннях; – участь у науково-практичних конференціях; – узагальнення власного досвіду й досвіду своїх колег; – сертифікація на курсах підвищення кваліфікації; – самостійна дослідницька, творча робота над темою, проблемою | + | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група |
15 | Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи: розробка рекомендацій та порад щодо впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
16 | Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
17 | Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради, методичної ради | + | + | Заступник директора з НВР, вчителі | |
18 | Моніторинг якості інноваційної діяльності | + | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група |
19 | Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
20 | Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради, методичної ради | + | + | + | Заступник директора з НВР, вчителі |
21 | Моніторинг якості інноваційної діяльності | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | |
22 | Здійснювати діагностику щодо виявлення готовності педагога до інноваційної діяльності (анкетування, аналіз освітнього процесу, участь у методичних заходах) | + | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група |
23 | Координація та супровід окремих інноваційних проектів | + | + | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група |
24 | Конференція «Використання досягнень науки у системі роботи вчителя – основа розвитку творчої особистості здобувача освіти» | + | Заступник директора з НВР, вчителі | ||
25 | Семінар «Інновації в освітньому процесі. Шляхи впровадження» | + | Заступник директора з НВР, ініціативна група | ||
26 | Методична рада «Удосконалення самоосвіти вчителя – чинник професійного зростання» | + | Заступник директора з НВР | ||
27 | Круглий стіл «Професійне зростання вчителя у сучасному освітньому просторі» | + | Заступник директора з НВР, вчителі |
Очікувані результати:
ефективна організація науково – методичних структур колегіального управління (науково – методичні ради, малі педагогічні ради, творчі групи, тощо);
Проект «Заклад освіти – толерантне середовище. СТОП БУЛІНГ»
Мета проекту: сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації; скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти; організувати профілактичну роботу на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень; забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку; поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально – психолого – педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх; налагодити правову пропаганду й освіту через наочну агітацію та шкільну газету;
Етапи реалізації програми проекту:
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації
|
Відповідальна особа | ||
І
Організаційний 2020-2021 |
ІІ
Реалізаційний 2022-2023 |
ІІІ
Узагальнюючий 2024-2025 |
|||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | + | Заступник директора з НВР, психолог | ||
2 | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;
опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
+ | + | + | Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники |
3 | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР |
4 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР |
5 | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | + | + | + | Класні керівники, психолог |
6 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | + | + | + | Класні керівники, психолог |
7 | Контроль стану попередження випадків булінгу | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР |
8 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
9 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог | ||
10 | Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
11 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | + | + | + | Класні керівники |
12 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
13 | Перегляд кінострічок відповідної спрямованості | + | + | + | Класні керівники |
14 | Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог | ||
15 | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії | + | + | + | Вчителі |
16 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | + | + | + | Вчителі |
17 | Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР |
18 | Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом» | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР |
19 | Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг» | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
20 | Листівки, колажі, бюлетені антибулінгового спрямування | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
21 | Діагностика стану психологічного клімату класу | + | + | + | Психоллог |
22 | Спостереження під час освітнього процесу, позаурочний час | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
23 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
24 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
25 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
26 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | + | + | + | Класні керівники, заступник директора з НВР, психолог |
27 | Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» | + | + | + | Психолог |
28 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки | + | + | + | Заступник директора з НВР, вчитель інформатики |
Очікувані результати:
Проект «Кадрове забезпечення освітнього процесу»
Мета: забезпечення економічних і соціальних гарантій професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві. Завдання проекту: сприяти оптимізації кадрового забезпечення школи; забезпечити сприятливі та комфортні умови організаційно – педагогічної, методичної роботи; створити атмосферу спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу; сприяти формуванню систем психологічної та правової освіти, підвищенню компетентності педагогічних працівників. Етапи реалізації програми проекту:
Очікувані результати: стабілізація кадрового складу закладу освіти; підвищення професійного рівня педагогічних працівників; моральне і матеріальне стимулювання професійної діяльності педагогів; підвищення престижу педагогічної професії в громаді та утвердження соціального статусу вчителя.
|
Проект «Медіацентр – основа розвитку творчих здібностей школярів»
Мета проекту: інформаційне забезпечення доступу до якісної освіти, що сприятиме наближенню рівня навчання в школі до європейських і світових стандартів, творчим пошукам учителів та розвитку здібностей учнів.
Завдання проекту:
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації
|
Відповідальна особа | ||
І
Організаційний 2020-2021 |
ІІ
Реалізаційний 2022-2023 |
ІІІ
Узагальнюючий 2024-2025 |
|||
1 | Організація доступу до Інтернету з метою використання електронної пошти | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
2 | Організація колективних занять та колективних переглядів з використанням сучасних медіа матеріалів | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
3 | Ведення електронного каталогу | + | Вчитель інформатики | ||
4 | Сворення шкільної теле – відеостудії та радіоцентру | + | Адміністрація, вчитель інформатики | ||
5 | Забезпечення необхідним сучасним обладнанням шкільну біблотеку | + | Адміністрація,
бібліотекар |
||
6 | Постійно оновлювати медіа центр сучасними технічними засобами | + | + | Адміністрація | |
7 | · Організовувати позаурочні форми роботи з медіа ресурсами центру для учнів по оволодінню ними інформаційної та медійної культури
|
+ | + | + | Вчитель інформатики |
Очікувані результати:
Проект «Використання технологій дистанційного навчання під час організації освітнього процесу у навчальному закладі»
Мета: Організація дистанційного навчання, що забезпечить можливість реалізувати право осіб на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду, незалежно від віку, місця проживання чи перебування, стану здоров’я, інвалідності, соціального і майнового стану, інших ознак і обставин, у тому числі тих, які об’єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти, тощо.
№ п/п | Напрямки діяльності | Етапи реалізації
|
Відповідальна особа | ||
І
Організаційний 2020-2021 |
ІІ
Реалізаційний 2022-2023 |
ІІІ
Узагальнюючий 2024-2025 |
|||
1 | Засідання педагогічної ради, що схвалить використання конкретних інформаційно-телекомунікаційних систем (електронних освітніх платформ), сервісів, інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес під час дистанційного навчання
|
+ | Заступник директора з НВР | ||
2 | Проведення навчальних (у тому числі практичних, лабораторних) занять, вебінарів, онлайн форумів та конференцій, навчальних ігор, консультацій та інші форми організації освітнього процесу, визначені освітньою програмою закладу освіти (навчальними програмами з окремих предметів (інтегрованих курсів)
|
+ | + | Заступник директора з НВР, вчитель інформатики | |
3 | Організація різних форм індивідуальної та колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів, а також здійснення ними самоконтролю під час навчання | + | Вчителі, вчитель інформатики | ||
4 | Проведення уроків-практикумів з метою навчання передачі відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі
|
+ | + | Вчитель інформатики, онлайн-курси, освітні платформи | |
5 | Проходження курсів , що забезпечать уміння працювати з електронним розкладом занять, електронним класним журналом/щоденником
|
+ | + | + | Курси підвищення кваліфікації при МОІППО,
онлайн-курси, освітні платформи |
6 | Створення умов для організації дистанційного навчання: апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах | + | + | + | Адміністрація, місцеві органи самоврядування |
7 | Підвищення своєї кваліфікації щодо використання інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством | + | + | + | Курси підвищення кваліфікації при МОІППО,
онлайн-курси, освітні платформи |
8 | Підсумкова педагогічна рада, щодо результатів впровадження дистанційної освіти, визначення негативних моментів та відзначення позитивних наслідків | + | Адміністрація,
вчителі
|
Очікуванні результати: